Blog

Verbod op koppelverkoop

Posted by on feb 18, 2014 in Lawaaipapegaai | Reageren uitgeschakeld

In het verleden is Microsoft al vaak geviseerd geweest voor wat betreft koppelverkoop? En met name het verbod op koppelverkoop van Windows en Internet Explorer. In 2004 werd Microsoft door de Europese Unie al veroordeeld tot een monsterboete en legde de commissie reeds ook allerlei maatregelen op wegens misbruik van machtspositie. In de afgelopen jaren is er op dit front niet veel nieuws meer geweest terwijl we toch zouden kunnen stellen dat in de praktijk ook andere partijen zich schuldig maken aan dit soort types van inbreuk. Apple...

read more

Speeddating voor adverteerders

Posted by on feb 10, 2014 in Blogartikel | Reageren uitgeschakeld

Soms heb ik in een opwelling eens een gek idee. Je kunt het ook creatief noemen…beslis maar…”het is jouw feestje”. Ok, even naar de essentie van mijn hersenspinsel.  Speeddating voor adverteerders….Ik kwam op het idee tijdens het netwerk event van STIMA en Bloovi op de Trendsnight 2014.  Ik netwerk regelmatig op zich is het , in de informele content, altijd interessant. Je kunt eens op een rustige manier met mensen kunt praten. Als je veel netwerkt, is het ook zo dat je op deze Events veel dezelfde gezichten...

read more

Het Tweetbot experiment

Posted by on jan 7, 2014 in Blogartikel, Geeky Stuff, Platforms & Tools, Social Media, Twitter | Reageren uitgeschakeld

Meer dan 2 jaar geleden kreeg het idee om eens een experiment op te zetten op Twitter. Ik wilde eens kijken of ik een Tweetbot kon bouwen die automatisch bepaalde tweets retweette. Toen had ik met een collega het idee om een website te bouwen rondom snelheidscontroles en de sociale media te gebruiken snel een community op te bouwen die elkaar informeerde. Er waren al vele Nederlanders ons voor en ook in België waren er al enkele initiatieven. So back to square 1 maar ondertussen had ik al het nodige gedaan om een Tweetbot te bouwen die...

read more

Kassabedienden: Leer tellen en geld terug geven.

Posted by on nov 23, 2013 in Lawaaipapegaai | 2 comments

Herken je dit? Je hebt zojuist een bestelling gedaan of iets afgerekend in een winkel en je krijgt nog wisselgeld terug. En in plaats van mee te denken met de klant, propt de kassier je hand vol met wisselgeld of legt het gewoon op de toonbank. Gevolg, jij loopt te graaien achter je muntjes terwijl de rij achter je vol ongeduld zuchtend en puffend in je nek staat te hijgen…”of dat het niet sneller kan’”. Dit is iets waar ik me mateloos aan kan storen want de situatie wordt veroorzaakt door onkundige niet meedenkende...

read more

YouTube – 3 tips voor een succesvolle video-marketing campagne

Posted by on aug 27, 2013 in Video Advertising, Video Marketing | Reageren uitgeschakeld

Tips voor Video Marketing Eerder heb ik dit artikel gespreken en werd het artikel al geplaatst op Bloovi. Veel adverteerders vragen ze zich af hoe dat ze YouTube effectief kunnen inzetten in hun marketing strategie om hun merk of bedrijf in de spotlights te plaatsen. Bovendien worden veel creatieve ideeën uitgedacht en gelanceerd met het doel en de hoop om een virale video te kunnen creeëren op YouTube. Slechts klein percentage is succesvol op YouTube Realiteit is dat slechts een klein percentage van de YouTube-campagnes ook werkelijk van de...

read more

Un P’tit Orval – Crétonnerre

Posted by on jul 20, 2012 in Lawaaipapegaai | Reageren uitgeschakeld

P’tit Orval door de vrienden van la Cré Tonnerre Zo voor mijn vrienden die wel eens dorstig zijn en ook goed Frans spreken. Zeker dit liedje eens luisteren! Bezoek ook eens de site van mijn collega Raphael Goblet of zijn band Cré Tonnere. Een aanrader om te drinken, blond bier met rum!!!...

read more

Efficient werken met gebruikersprofielen in Chrome

Posted by on mrt 7, 2012 in Browser Stuff, Google Chrome, Platforms & Tools | Reageren uitgeschakeld

Voor een online marketeer is het toch vaak lastig. We gebruiken meerdere  (google) accounts of logins om in te loggen op Adwords, Analytics of andere platformen. Elke keer weer uitloggen en inloggen. Niet alleen lastig maar ook verlies van tijd. In de laatste versie van Chrome wordt probleem opgelost voor de gebruiker. Google kende al eerder de multiple sign opties maar ze heeft nu de oplossing doorgetrokken in de brower namelijk door middel van gebruikers profielen. Hieronder een korte uitleg over hoe je ze kunt aanmaken, gebruiken en dus...

read more

Facebook koopt Gowalla

Posted by on dec 3, 2011 in Facebook, Location Based Marketing, Social Media | Reageren uitgeschakeld

Gisteren in het nieuws en een belangrijk signaal voor Social Media Marketeers. Facebook heeft Gowalla gekocht (bron: techcrunch). Gowalla is bekend als het Location Based marketingplatform waarbij consumenten kunnen inchecken in lokale business. Al eerder besloot Facebook om de stekker uit Places te halen. Logisch want er waren al voldoende alternatieven op de markt en Facebook zag na een korte periode dat gebruikers niet overstapten. Waarom energie stoppen in de ontwikkeling van de platform als het bestaat en geïntegreerd kan worden. Het is...

read more

Foursquare Badge Lijst – 2011-2012

Posted by on dec 2, 2011 in Foursquare, Location Based Marketing, Social Media | Reageren uitgeschakeld

Hoe Foursquare badges unlocken? Ben je ook een fan van Foursquare? Deel je ook graag waar je bent of wil je graag tips met je vrienden delen? Voor de fanatieke Foursquare gebruiker zijn er natuurlijk uitdagingen. Zoveel mogelijk Mayorships vergaren, hoog staan op de ranking van punten vergaard bij checkins of badges verzamelen. Ik geef toe het is nerdy maar de game aspecten van Foursquare trekken toch verschillende type gebruikers / spelers aan. Sommige gebruikers proberen op allerlei wijzen maar Badges of Mayorships te verkrijgen door het...

read more

Mediamix evalueren | 7 Praktische stappen om campagne resultaten beter te evalueren

Posted by on jul 7, 2011 in Mediaplanning, WebAnalytics | Reageren uitgeschakeld

Uw mediamix beter evalueren Lastig is het toch, u lanceert een campagne met een bepaalde mediamix maar krijgt achteraf geen vinger achter de bijdrage van de verschillende kanalen. Nu het gezonde verstand vertelt de meeste marketeers dat offline mediamix een impact heeft op online. Recent nog publiceerde onze vrienden van Google België een onderzoek. Conclusie: Radio en Search beïnvloeden elkaar en u moet dus zorgen dragen voor een goede afstemming van uw online en offline mediamix. Allerhande andere onderzoeken wezen ons al eerder gebleken...

read more